-->

7 Ağustos 2016 Pazar

ALİEXPRESS NEDİR ? -ALIŞVERİŞ NASIL YAPILIR ? -GÜVENİLİR Mİ?

Merhaba arkadaşlar herkese mutlu pazarlar...
İnstagram hesabımda geçtiğim günlerde Aliexpress alışverişlerimi sizlerle paylaşacağımı söylemiştim.Bu güne nasip oldu.
ilk olarak aklınıza takılan soruları yanıtlayayım sonra neler almışım , ne kadara almışım sizlere onları bir güzel anlatayım hadi başlayalım ....

SORU 1- ALİEXPRESS NEDİR ?
Aliexpress  milyonlarca satıcının tek bir site altında toplanıp bir birinden çeşit ürünleri bulabileceğiniz Çin firmasının kurduğu site.

SORU 2-ALİEXPRESS'DE BULUNAN ÜRÜNLER NEDEN BU KADAR UCUZ ?

Aliexpress bir Çin firması olduğu için sitede bulunan çoğu üründe Çin malı bundan dolayıda ürünlerin maliyetleri yok denecek kadar az :)

SORU 3- NASIL ALIŞVERİŞ YAPABİLİRİM ?
Arkadaşlar ilk olarak yapmanız gereken arama motoruna Aliexpress yazmanız daha sonra karşınıza bu site çıkacak

site açıldı 'Güzel ama İngilicce ' bunun içinde bir çözüm var.Yapmanız gereken ekranın sağ üst köşesinde bulunan 'Language ' butonuna tıklamak




Daha sonra karşınıza 4 dil ve en alt kısımda da dil seçin sekmesi çıkacak oraya tıkladıktan sonra karşınıza birçok dil çıkacak oradan Türkçeyi seçebilirsiniz bir kaç saniye içinde site Türkçe olacak.



SORU 4-SİTEDE ÜRÜN BEĞENDİN NASIL SATIN ALABİLİRİM?

Yapmanız gereken ne almak istiyorsanız arama kısmına yazmanız size bir püf nokta istediğiniz ürünleri ingilizce yazarsanız daha çok çeşit karşınıza çıkar .
Arama kısmına yazdıktan sonra ücretsiz kargo kutusuna tıklıyoruz daha sonra alt kısımdaki emirler yazan kısma o aslında geri bildirim alan anlamında kullanılıyor ama işte çeviri hatalarından dolayı o şekilde

Bu işlemlerimizi yaptıktan sonra istediğiniz ürünü alabilirsiniz ama bir uyarı
Ürünleri almadan önce sağ tarafta bulunan yıldızların 5 tane olmasına yıldızların altında bulunan görüşler rakamının yüksek olmasına bakın bu satıcının daha güvenilir olduğunu ve ürünün elinize geçme garantisinin arttığını gösterir.

SORU 5-ÜRÜNÜ BEĞENDİM TÜRKİYE DEN ALAN OLMUŞMUDUR ?

Yapmanız gereken ürün sayfasına tıkladıktan sonra ekranı biraz aşağı kaydırıp görüşleri sekmesine basmak ve 'view reviews from Turkey' kutusuna tıklıyoruz.Türk halkı ürünü beğenmiş mi ne kadar zamanda ellerine ulaşmış hepsi hakkında fikir edine bilirsiniz.



SORU 6- ÜRÜNLERİN FİYATLARI NASIL TÜRK LİRASINA ÇEVRİLİR?

Ben siteye girip Türk lirası üzerinden fiyatları sekmesini bulmak yerine 1 dolar yaklaşık olarak 3 TL gibi bir değer ediyor.Bende ürünleri direk 3 ile çarpıyorum :)

SORU 7- PAY PAL TÜRKİYE DEN ÇEKİLDİ KREDİ KARTIMDA YOK PEKİ NASIL SATIN ALMA İŞLEMLERİNİ YAPACAĞIM ?

Bunun cevabı da çok kolay tabii ki  Banka kartınızla alabilirisiz internette alışveriş yaparken en güvenilir satın alma aracı bence .Hesabınız çalınsa bile hesapta para yoksa bir işe yaramaz :)

Yukarıdaki 7 sorununun cevabını iyi bir şekilde anladıktan sonra Aliexpress sizin vazgeçilmeziniz olacak ürünler biraz geç geliyor (1-2 ay ) ama geldiğindeki mutluluk çok başka :)
şimdi gelelim ben neler almışım :)




Gümrüğe takılır korkusu ile ilk başta ucuz ürünler almayı tercih ettim ..

1- Telefonum için simli sticker aldım bunlar Türkiye'de 60-70 TL satılıyor ben daha uygun fiyata aldım tabii ki
2. iki adet güneş gözlüğü aldım 15-20 TL Türkiye fiyatı ama ben daha uygun aldım
3.Telefonum için kırılmaz renkli cam aldım
4.Makyaj süngeri aldım ama çok küçük serçe parmağım kadar boyutu.Fazlada yumuşak değil.Ama işe yarıyor :)


Ürünlerin hepsi gayet iyi korunarak geliyor elinize.Hepsinin içinde koruyucu poşetler kat kat kartonlar bulunuyor. Allah'a şükür daha kırılan hasar gören ürün gelmedi elime .

Alışveriş yaptığım satıcıların linkleri

1. Mavi kırılmaz cam :http://www.aliexpress.com/item/2pcs-lot-Front-Back-Tempered-Glass-For-iPhone-5S-5-Full-Cover-Screen-Protector-Mirror-Effect/32570618572.html?spm=2114.13010608.0.55.H0H2wn

2.Yuvarlık camlı gözlük :http://www.aliexpress.com/item/Free-shipping-Hippie-Circle-Round-Glasses-Sunglasses-Cyber-Goggles-Vintage-Retro-Hippy-Eyewear-O123/32342420760.html?spm=2114.13010608.0.65.H0H2wn

3.Kenarı sivri gözlük :http://www.aliexpress.com/item/1Pair-Fashion-Unisex-Retro-Round-Circle-Frame-Semi-Rimless-Sunglasses-eyewear-Hot-Selling/32585051937.html?spm=2114.13010608.0.74.H0H2wn

4.Makyaj süngeri :http://www.aliexpress.com/item/Hot-Selling-2015-New-Cute-Water-Drop-Shape-Great-Beauty-Sponge-Blender-Makeup-Blending-Foundation-Smooth/32491918047.html?spm=2114.13010608.0.83.H0H2wn

5.Telefon için simli sticker :http://www.aliexpress.com/item/For-iphone-5-5s-Bling-360-Degree-Full-Body-Decal-Skin-Bling-Glitter-Phone-Protective-Sticker/32509319530.html?spm=2114.13010608.0.92.H0H2wn

Bu günlük bu kadar arkadaşlar sizlerde varsa böyle kullandığınız Çin siteleri bana yorum bırakabilirsiniz. Aliexpress alışverişlerinizde tabii ki :)

3 yorum:

  1. faydalı bir yazı olmuş, ben de çok seviyorum ali expres i, aileden biri gibi oldu bizim için :D :D aldıklarını mutlulukla kullan <3

    YanıtlaSil
  2. kesinlikle kargo gelince annemin tepkisi 'sen gene mi bir şeyler aldın ' :D

    YanıtlaSil
  3. Canım benimde korkularım vardı bir cesaret sipariş verdim.1-2 derken korkumu aştım.Biz burada birbirimize faydalı olmak için varız <3 faydalı olduysam size ne mutlu bana <3 <3

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sparkly Santa Hat Ice Cream